Polní den mládeže 2010

Odeslat log

Průběžné výsledky
Průběžné výsledky všechny kategorie jako jeden TXT soubor

Zatím sem můžete psát vaše postřehy, zážitky z průběhu závodu. Můžete i přidat nějakou tu fotečku.

     Čteno 227 x
Komentáře
Vláďa OK1WT - 11.07.2010 10:09
Dr OMs, nevíte jak správně vyplnit log - EDI soubor? Závodil vnuk bez vlastní koncese (s ohledem na jeho věk) ale bez cizí pomoci jako SINGLE, proto chci aby v této kategorii zůstal, já jsem byl jako dozor. Co mám správně vyplnit aby v této kategorii zůstal? Vysílal pod značkou OK1KIG, znamená to že mám svoji značku uvádět jako první operátor? I když jsem nevysílal? Co mám napsat dále do seznamu operátorů když vnuk nemá ani posluchačské číslo? Rád bych vše vyplnil správně aby nedošlo k diskvalifikaci. OK1CDJ na e-mail mi vůbec neodpověděl. Prosím o upřesňující info třeba na můj e-mail ok1wt@centrum.cz. Děkuji předem. Vláďa OK1WT

Jirka OK1MWW - 14.07.2010 21:31
Myslím, že všichni, co přihlásili klubové stanice do kategorie Single budou diskvalifikováni - viz podmínky PDM na stránkách ČRK body 3. a 5. : 3. V kategoriích Single op. - N budou hodnoceni držitelé individuálního povolení libovolné třídy splňující podmínku v bodě 2. a při celkovém výkonu použitého vysílače maximálně 10W dle vyhlášky č. 156/2005Sb..
5. V kategoriích Single op. - A budou hodnoceni držitelé individuálního povolení třídy "A" splňující podmínku v bodě 2., pokud použijí vysílací zařízení o celkovém výkonu větším než 10W.

Zdeněk, OK1AR - 15.07.2010 02:57
No, nevím. Vždy se takovéto případy, i ve "velkých závodech" řešily maximálně přeřazením do kategorie multi. Diskvalifikace v těchto případech, zvláště u PDM by jistě vlila mnoho radosti a těšení se příslušného mládežníka na příští závod.. hy /hi - výraz smíchu, výraz pro pláč neznám, proto to hy .../ Asi by stálo za to, podmínky PDM upravit, protože od doby platnosti nového ZOEK jsou podmínky účasti mladých operátorů bez vlastního povolení v kategorii single prakicky nemožné. Vykonávání dozoru není pomoc v závodě ! A pokud to mladý odjede sám, asi není zrovna dobré ho šoupnout do stejné kategorie se stanicemi, kde se vystřídalo, nebo pomáhalo operátorů několik. /na doplnění - než začal platit ZOEK z roku 2005 a vyhláška 156/2005Sb. mohl jet mladý pod značkou otce, nebo dědy, např. OK1WT a mohl takto jet kategorii single. Nyní to možné není./

Vláďa OK1WT - 15.07.2010 11:05
Souhlasím se Zdeňkem, OK1CDJ mi přece jen odpověděl a říká že nebude problém, kategorii SINGLE vnuk splnil a jediný problém je v použité značce ale on neměl možnost použít jinou než klubovou značku. A diskvalifikace hned v prvním úspěšně absolvovaném závodu? To by opravdu byla "dobrá" vzpruha začínajícího radioamatéra do další radioamatérské činnosti.

Standa OK1VSH from OK1KFB - 15.07.2010 12:59
I kdyby někde nastala chyba prosím o uvážlivé řešení. Zásadně jsem proti diskvalifikaci. Sám vím co dá za usilí dostat někoho pod 18 let na závod. Když nemohu dostat ani dospělé.

Jirka OK1MWW - 15.07.2010 22:06
Já samozřejmě nemám nic proti možné budoucí úpravě podmínek PDM, ale letos platí ty co jsem citoval. Naše děcka taky jela každé samo jedno pásmo ( OK1KUO) a v souladu s podmínkami jsme poslali výsledky do kategorie Multi. Osobně si ale myslím, že kategorie Single je opravdu pro operátory s vlastní koncesí a vlastním zařízením. Účast samotného operátora pod 18 z klubové stanice, kterou mu ostatní postaví a ještě mu zezadu radí, co má říkat patří spíš do kategorie Multi. To je ale samozřejmě jen můj názor. Jinak mě překvapuje, že OK1CDJ může vykládat naprosto jasné podmínky PDM po svém. Kdo mu k tomu dal právo ??? Rozumným řešením by asi opravdu bylo přeřazení těchto stanic do kategorie Multi v souladu s podmínkami. Nakonec podmínky říkají, v které kategorii budou které stanice hodnoceny a to nezávisle na tom, do které se samy přihlásí.

Vláďa OK1WT - 16.07.2010 01:08
Chtěl bych vidět třináctiletého kluka s vlastní koncesí a vlastním zařízením. Hi... Holt asi podmínky nedovolí schopného třináctiletého kluka hodnotit v kategorii SINGLE

Vojta OK1GI - 16.07.2010 07:01
VO každé klubové stanice přece zodpovídá za to, že byly dodrženy povolovací podmínky i podmínky závodu. Oboje by měl znát. Na vyhodnocovateli závodu je, aby jej vyhodnotil v souladu s těmito podmínkami. Třeba mu letos neunikne ani $9, písm. j, odstavec 7, vyhl 155/2005 Sb. . Jestliže není konáno dle zákona, lze samozřejmě očekávat oprávněné protesty ostatních.

Vláďa OK1WT - 16.07.2010 09:50
Dovoluji si připojit podmínky závodů:
# Soutěžní kategorie: Není-li v podmínkách každého závodu pořadatelem individuálně stanoveno jinak, platí následující definice kategorie:
* SINGLE — stanice obsluhovaná jednotlivcem bez cizí pomoci během závodu. Cizí pomocí během závodu se rozumí vlastní obsluha vysílacího a přijímacího zařízení, směrování antén, vedení deníku a přehledu stanic, se kterými bylo pracováno a obsluha zařízení pro přístup do informačních sítí. Za cizí pomoc je rovněž považováno dohodnutí spojení (sked) s jinou stanicí za pomoci jiné osoby libovolným způsobem. Všechny ostatní činnosti se za cizí pomoc nepovažují. * MULTI — stanice ostatní, nesplňující podmínky pro zařazení do kategorie single. * CHECK — nesoutěžní kategorie, stanice si nepřeje být v závodě hodnocena, ale svůj deník zasílá pořadateli pouze pro kontrolu.
Nikde není uvedeno že se musí jednat o individuální stanici v kategorii SINGLE. Nikde není uvedeno že jsou kolektivní stanice z kategorie SINGLE vyloučeny. Vnuk podmínky kategorie splnil beze zbytku. Já jako dozor jsem dbal na dodržení všech podmínek a rozhodně bych mu nedovolil už v začátcích jeho radioamatérské činnosti jakýkoli podvod.

Zdeněk, OK1AR - 16.07.2010 13:47
ono s tím PDM bude stejně prča. Tady http://www.ovarc.org/id268.htm a poté zadání OK2BSV určitě není mládežník. A zákon platný od roku 2005 neumožňuje jet mládežníkovi pod individuální značkou někoho jiného. U OK1MDk to bude zřejmě tentýž případ. Být pořadatelem, tak zavřu všechny oči při hodnocení, ať takovém, či makovém. A každopádně je nejvyšší čas na úpravu podmínek PDM, tak aby provoz mláděžníků a jejich hodnocení mohlo být provedeno jak v souladu podmínek PDM, tak ZOEK. Každopádně, vyhodnocovateli letošního ročníku nezávidím.... Někdo zřejmě pomyslný šutr zvedne, ať rozhodne jakkkoli.


Jirka OK1MWW - 16.07.2010 20:30
Každý sport a každá disiplína v něm má pro závody a soutěže pravidla. Pravidla pro PDM vyhlásil ČRK a jetli se nám nelíbí, můžeme usilovat o jejich změnu, ale dokud platí, tak je třeba se jimi řídit. Vláďo WT k Tobě : Právě u PDM je pořadatelem stanoveno jinak. Nechci být protivný, ale internet máš a číst zřejmě umíš. Tak si to prosím Tě přečti a dohodni si s pořadatelem přeřazení vaší stanice do kategorie Multi. Nic jiného Ti totiž nezbývá. Kategorie Single je totiž opravdu pro operátory s vlastní koncesí. Nevím proč by takovému operátoru muselo být zrovna třináct, může mu být klidně i 17 a půl. Já jsem měl OL koncesi od 15 a jednoho měsíce a taky jsem měl na dvoumetr vlastní ( postavené ) zařízení. Tehdy samozřejmě jen pro AM.

Zdeněk, OK1AR - 17.07.2010 02:49
No, pokud se vyhodnocovatel bude držet současně platných podmínek PDM a současně platného ZOEK, nebude v kategorii SO hodnocena žádná stanice. KIG, KYK a RCA jsou klubové stanice, čili do kategorie multi. Stanice MDK a BSV porušili platný ZOEK, čili diskvalifikace? TAk jsem skutečně zvědav, jak si s tím vyhodnocovatel poradí a doufejme, že podmínky PDM do příštího roku doznají potřebných změn.

Alex OK1VOF - 17.07.2010 12:41
No u těch diskavlifikacví OK1MDK a OK2BSV bych nebyl tak rezolutní pokud nebudou zveřejněny deníky. Já jsem se PDM taky "zúčastnil" - rozuměj rozdal body a přemýšlel jsem zda poslat deník pro kontrolu - ona kontrola spojení by taky byla na místě. Nakonec vrozená lenost zvítězila a tak se ze mě nestal adept na diskvalifikaci, hi ... K ostatnímu se nebudu vyjadřovat - podmínky závodu jsou dané (a v tomto případě mám pocit že i jasné) a MUSÍ se dodržovat, jinak celá zábava závodění ztrácí smysl.

Jirka OK1MWW - 17.07.2010 14:49
Ale vyhodnocovatel přece nemůže dané a úplně jasné podmínky nějak vykládat. Musí to být tak, jak píše Zdeněk 1AR.

Alex OK1VOF - 17.07.2010 16:00
Já jsem se možná s těmi deníky blbě vyjádřil - z přehledu na moravanech není vidět, jestli toto nejsou deníky pro kontrolu. A jejicj poslání snad není zakázáno. Pak není o nějakém porušení ZoEK a diskvalifikaci řeč. Pokud ale na jejich značku jeji "mlaďáci", pak platí to co píše Zdenek 1AR. Jinak pro vyhodnocení závodů tohoto typu by možná stálo za úvahu si vzít příklad z podmínek závodu Milana 1IF (CUC) nebo KV PA - spojení se uzná pokud je i v logu protistanice a nebo je call alespoň v dalších X (myslím že 3) denících.

Vojta OK1GI - 17.07.2010 20:12
Moc pěkná diskuze se tady rozjela... Nechápu, co by se mělo na současných podmínkách měnit? Pořadatel závodu je CRK a ten určil, podmínky, které jsou v souladu se zdejšimi zákony. Předpoklad je, že pořadatel tento závod také v souladu s tímto vyhodnotí. Pánové, nežijeme na Balkáně a zákony by se měly dodržovat. To např. znamená, že do VNITROSTÁTNÍHO závodu nemohu vyrazit s kilowattem, anebo nemohu použít volačku OL+číslo+jedno písmeno. Doufám, že jsem to napsal zřetelně a věřím, že už to letos pořadateli závodu neunikne. Komu se to nelíbí anebo mu to nevyhovuje, nemusí se zúčastnit anebo klidně může pořádat jiný závod. Např. dle tohoto návrhu: pouze jedna kategorie "No Limits" a násobiče za každý nedodržený předpis a za každý watt nad povolenou mez. Tím, že budeme od malička učit mladé operátory, že podvádět je normální a vyhrát se musí "za každou cenu", nikdy nevychováme následovníky takových špičkových operátorů, jako je Zdeněk OK1AR a jiní. A teď mě klidně roztrhejte na kusy!

ok1vum - 17.07.2010 21:09
Pokud - cituji "Závodil vnuk bez vlastní koncese (s ohledem na jeho věk) ale bez cizí pomoci jako SINGLE", pak , jestli správně chápu současný zákonný rámec, vysílal načerno. Je to tak, nebo se pletu?

Vlada OK1WT - 20.07.2010 00:08
Pro OK1VUM: Pleteš se, v kolektivní stanici pod dozorem koncesovaného operátora vysílat může. Nesmí použít značku třeba tatínka, musí použít značku kolektivní stanice. Musí dodržovat povolovací podmínky.

Zdeněk, OK1AR - 21.07.2010 00:09
Mílo, OK1VUM, v tomto se mýlíš. Výkon dozoru nad operátorem není cizí pomocí. Při výkonu dozoru mohu sedět 6 metrů od něj a ládovat se zrovna grilovaným bůčkem, nebo štrikovat svetr. Ostatně, čím je myšlena cizí pomoc v závodu je ve všeobecných podmínkách velice přesně stanoveno. 73 Zdeněk

Honza OK1MAC - 21.07.2010 06:25
Srdečně všechny zdravím. Kluci nechme to na Ondrovi a zodpovědných. Nicméně před každým, kdo "ulovil" mladou duši a posadil ji k mikrofonu hluboce smekám. Doby našeho mládí, kdy jsme "stáli" o PD frontu na mikrofon se už nekonají.

Milan OK1VWK - 24.07.2010 10:21
Je to zajimava diskuse. Koncesi jsem delal v 16 a sam vzpominam na svuj prvni a jediny PDM na vlastni call. Pak uz jsem byl starsi nez 18 let. Byl jsem tehdy diskvalifikovan za to, ze jsem neposlal info kolik mi je let. Internet byl v plenkach, vse se resilo postou nebo via PR, nebo na pasmu. Asi mohl vyhodnocovatel pozadat zpetne o dolozeni veku. Nicmene nestalo se. Mrzelo to, ale poucil jsem se, ze pravidla je treba cist dukladne a presne. Z tohoto duvodu jakekoliv jine vyklady pravidel ci nadstandardni ulevy osobne nepodporuji a doporucuji se striktne drzet toho co je dano. Jakkoliv to muze jednotlivce bolet a jakkoliv se nam muzou zdat nektere prohresky jako malicherne.

Jméno:

Text z obrázku:

Komentář: