Polní den 2006

Odeslat log

Průběžné výsledky
Průběžné výsledky všechny kategorie jako jeden TXT soubor

Celkové výsledkyTNX OK2ZI

Zatím sem můžete psát vaše postřehy, zážitky z průběhu závodu. Můžete i přidat nějakou tu fotečku.

     Čteno 5618 x
Komentáře
Miro, OM2CM - 01.07.2006 18:09
Webkamery OM3Kii na http://www.om3kii.sk

Jiri - G5LK/P (m0ity,ok2it) - 02.07.2006 21:21
PD byl naprosto hekticky. 2h pred zavodem nam selhal sequencer a upekli jsme ant. rele a predzesy na 70cm. Na 23cm nam fungoval jen 1.system a druhy nevydal ani watt. 6m bezproblemu (UK se jede i 6m a 4m) Na 144mhz vypadalo vse ok a s Peterem jsme meli postaveno jiz 4hod pred zavodem, ale v prubehu jsme zacali dostavat spatne reporty. Stary tetrodovy Dressler zacal kmitat a tak jsem musel nasadit 2 starsi konce. Ztratili jsme asi hodinu a byli jsme 56QSO za G0VHP/P. Podarilo se mi to srovnat az v noci na CW. Chtel bych podekovat vsem nadsencum kteri meli trpelivost a vyzkouseli sked, temer vsem se to podarilo a vyslo to. OL4A, OL4N, OL3Z etc. Pristi rok to snad pujde lepe a pojede se na zcela jiny system, protoze tento rok byl zcela nevyhovujici.
144MHz: 17/17 17/17 4x10 2x9 2x9 prvni dva jsme ani nezapli protoze neslo fazovani. 4x10 moc ostre a 2x9 maly zisk. :-)
Fotky davam na http://www.m0ity.eu/fd
73 Jiri

Jirka OK1HWU - 03.07.2006 06:10
Rad bych podekoval vsem za body a i za snahu Jirky od G5LK/P s kterym bohuzel spojeni na sked nedopadlo. Na zapad to tentokrat vubec nechodilo z Krkonos a nebyl ani naznak signalu od G5LK/P. Na konec zavodu se otevrel jih jinak ani tam to behem zavodu moc nechodilo a taky nebylo moc stanic z SP. Podminky bych hodnotil hodne pod-prumerne. Priste snad lepsi. A snad i to pocasi bude lepsi, nebot po prijezdu na kopec v patek jsem to otocil a jel domu protoze ta vichrice nedovolila ani moc vylezt z auta natoz neco stavet. Vecer se to podarilo postavit ale nacucani vodou jsme s kamarady pak cely vecer se susili u hrnku s cajem. P.S. pro Jirku od G5LK ... i kdyz je to do G 1000 km, jiz v minulosti uz jsme QSO do G z JO70SS meli nekolikrat. But no worries, will do it next time.

Milan OK2AF za OK5Z - 03.07.2006 08:40
Celkově vydařený závod, předběžné výsledky jsou na http://www.ok5z.nagano.cz

Ivan OK1TPW za OK1KCI - 03.07.2006 10:01
Závod v rámci možností vydařený, fotogalerie z akce je k nalezení na http://panny.goo.cz/

Jirka OK1ZAD / OK1KNG - 03.07.2006 10:09
Velmi vydařený závod - více na http://www.ok1kng.net . 73! OK1ZAD

Dan ok1hra - 03.07.2006 10:35
http://ok1hra.nagano.cz

Michal, OK1WMR - 03.07.2006 14:49
Polní den mládeže a Polní den u OK1KVK/OL7C na http://www.ok1kvk.net/

Miloš, OK1UOW za OL7M - 03.07.2006 15:38
Na kótě Orel (Koruna) se vše odehrálo poněkud jinak než je běžné. Jeli jsme 23cm a 70cm.Testoval se nový PA na 70 cm 2x300W, nové antény made in OK1NOR, nové stožáry, .. jenom Whisky byla "Old Scotch" :-) .Sestaval idí trochu jinčí než běžně a po roce opět s Pavlem OK1MU (TA2ZAF).Technické problémy nás provázeli v nebývalém rozsahu, 23cm odešlo komplet v neděli ráno, na 70cm jsme museli snížit pwr. Ale i tak ODXi 941 (23cm) a 930 (70cm) jsou fajn. Na 70cm něco kolem 80 tisíc/ cca 315QSO - přesně nevím, na 23cm lehce přes 20 tisíc/100 kousků.Škoda té dobře rozjeté třiadvacítky, ... třeba příště. NSL v říjnu na IARU UHF. Jó, málem bych zapomněl - ten vítr v neděli, to byla tedy věc !!

Milan OK1VWK za OL3Z - 03.07.2006 16:31
U nas relativne pohoda. Nove nas posilil Lexa 1DST a tak jsme vyjeli tentokrat uz s bitevni vybavou i na 10(1W,60dish) a 24GHz(neco Wattu a asi taky 60cm). Na dvojce nas stale trapi ruseni ze zapadu, celkem to hodilo lehce pod 200k pts. Na 70cm parada a krome jiz tradicne zblazneneho rotaru celkove lehce pod 100k pts. 23cm asi 112kousku a 29kilobodu, ODX IQ1KW jako vzdy. Neklaplo par spojeni do I a HA, asi to nejak nechodilo tim smerem nebo co, v poledne v nedeli se udelalo tropo smerem na I a ON,PA. Vytezili jsme z toho 5 Holandanu a ON4SHF. I4LCK byl slyset pres rozptyl nad Alpama hned z nekolika azimutu, jen naprimo to neslo a na tropo uz nechteli pokusnicit. Na 10G tusim 39QSO a ODX tusim DM0Y nebo tak neco. Na 24G 10QSO. Vice bude na http://ok1kze.nagano.cz

Milan OK1VWK za OL3Z - 03.07.2006 19:15
U nas relativne pohoda. Nove nas posilil Lexa 1DST a tak jsme vyjeli tentokrat uz s bitevni vybavou i na 10(1W,60dish) a 24GHz(neco Wattu a asi taky 60cm). Na dvojce nas stale trapi ruseni ze zapadu, celkem to hodilo lehce pod 200k pts. Na 70cm parada a krome jiz tradicne zblazneneho rotaru celkove lehce pod 100k pts. 23cm asi 112kousku a 29kilobodu, ODX IQ1KW jako vzdy. Neklaplo par spojeni do I a HA, asi to nejak nechodilo tim smerem nebo co, v poledne v nedeli se udelalo tropo smerem na I a ON,PA. Vytezili jsme z toho 5 Holandanu a ON4SHF. I4LCK byl slyset pres rozptyl nad Alpama hned z nekolika azimutu, jen naprimo to neslo a na tropo uz nechteli pokusnicit. Na 10G tusim 39QSO a ODX tusim DM0Y nebo tak neco. Na 24G 10QSO. Vice bude na http://ok1kze.nagano.cz

Robert OK2PYA za OK2KJI - 03.07.2006 20:27
Krátký komentář a contest reporty najdete na http://www.ok2kji.wz.cz

OL5GES... - 03.07.2006 21:32
Něco ze závodu na http://ok1gu.wz.cz nebo přímo http://ok1gu06.wz.cz Všem díky za QSO. Za OL5GES Pavel OK1GU

Jirka, OK1RI za OL4A - 04.07.2006 01:46
Já jenom za 2m (trošku rozvláčněji) - Zdeněk DFC napíše za další bandy. Podařilo se nám již postavit všechny antény zničené po zimě, některé jsou jenom opravené, ty hlavní zcela nové. Elementů přibylo teď jich bylo přesně 400 (6x22,4x19,4x14,6x8,8x6,3x10,1x10). Aby toho nebylo dost tak v pondělí 19.6. přišla bouřka a "bilo" přímo do našich sloupů a škoda byla následující: všech 7 LNA, 2x rotátor (v jednom přepáleny 3-fázový motor, roztavené kontakty stykačů...., v elektronice nezůstal žádný polovodič..., zdroj pro napájení LNA + relat + sekvencer (opět nezůstal žádný polovodič a i většina odporů šla...) - No všechno jsme to nějak pospravovali a překvapivě již v pátek večer byli v-podstatě QRV. Závod začal výborně - prvních 6 hodin bylo zcela rekordních jak na počet QSO tak na body. Již v první hodině jsme dělali Jirku z G5LK a ve druhé dokonce zavolal GM4ZUK - 1263km-náš ODX. Od cca 22Z počty QSO začali klesat, zvedlo se to až těsně před koncem. Intezivní raní pile-up DL se tentokrát konal ve ztenčené podobě. Udělali jsme tedy o cca 100 QSO méně než v nminulém roce-celkem 1050 QSO a cca 383000 bodů. Z toho DL o 55 méně-"pouze 435" a PA+I rovněž o cca 15 méně, dobře chodil tentokrát SZ kostky JO43,53 a OZ. Nejsem si jist zda menší výsledek byl na vrub horších podmínek nebo "fotbalu" - Asi jedno s druhým. Rušení z pásma bylo tentokrát překvapivě "v mezích normálu". V minulém roce nejhorší Krušnohorští rušiči-šumiči DL0TUD-DM7A již problém vyřešili (snad definitivně) a vůbec jsme o nich nevěděli. Registrovali jsme šum od OK2KGB, to nás lehce šokovalo je to proboha 200 km !!!! Co to muselo dělat v bezprostředním okolí si umím představit. Nový HIT rušební v našem okolí jsou elektrické ohradníky pro dobytek - konkrétně v našem případě koně. Nejbližší byl od antén asi 40m a dělal opravdu pěknou paseku. Zkušený koňák Pepa 1ES řekl, že to není problém, že kůň je inteligentní a ví, že tam drát je a když se to vypne tak k drátu alespoň 3 dny stejně nepůjde, no tak jsme ohradník vypli - koně si toho fakt ani nevšimli a civilizovaně se drželi uprostřed. Měli jsme jít i dál a vypnout všechny tak do 1 km; bylo jich tam alespoň dalších 5 ks. Celkem docela vydařený závod, doufám jenom, že stav rušení se nijak dramaticky do VHF kontestu nezhorší. DÍKY VŠEM ZA QSO.

Michal OK1VM - 04.07.2006 09:04
S kolektivem OL4N jsme byli na Loučné. Nádherné počasí nahradilo všechno špatné a závod proběhl v neuvěřitelně krásném počasí a tím i v pohodě, která na závodech nevládla už dlouho. Pár obrázků je na http://www.qsl.net/ok1vvm/

Pepa OK1JFH (OK1KFH) - 04.07.2006 11:33
Celkem pěkně rozjetý závod bohužel ukončily předčasně technické problémy. Suma sumárum: Na 2m celkem 474 spojení, 128 969 bodů / na 70cm celkem 126 spojení, 20 233 bodů. Reportáž ze závodu s několika obrázky na http://www.ok1jfh.net, 73! OK1JFH

OK1TIC (za OK1ONA/OL1C) - 04.07.2006 13:55
Zdravím. Loučná je za humny tak i u nás panovalo prima počasí. :) ..(viz. Michal OK1VM)
Výsledek - 144MHz: cca 195000 bodů (642 QSO), 70cm: cca 93QSO a krom toho i pár kousků (cca 30-40) jeleního a pár EME QSO na 70cm ... HI :) - viz. fotky na http://ol1c.nagano.cz/foto/pd06/pd06.html
Díky všem za body a 73. Za OK1ONA/OL1C - Honza TIC.

OK1TIC (za OK1ONA/OL1C) - 04.07.2006 13:56
Zdravím. Loučná je za humny tak i u nás panovalo prima počasí. :) ..(viz. Michal OK1VM)
Výsledek - 144MHz: cca 195000 bodů (642 QSO), 70cm: cca 93QSO a krom toho i pár kousků (cca 30-40) jeleního a pár EME QSO na 70cm ... HI :) - viz. fotky na http://ol1c.nagano.cz/foto/pd06/pd06.html
Díky všem za body a 73. Za OK1ONA/OL1C - Honza TIC.

OK1TIC (za OK1ONA/OL1C) - 04.07.2006 13:57
Zdravím. Loučná je za humny tak i u nás panovalo prima počasí. :) ..(viz. Michal OK1VM)
Výsledek - 144MHz: cca 195000 bodů (642 QSO), 70cm: cca 93QSO a krom toho i pár kousků (cca 30-40) jeleního a pár EME QSO na 70cm ... HI :) - viz. fotky na http://ol1c.nagano.cz/foto/pd06/pd06.html
Díky všem za body a 73. Za OK1ONA/OL1C - Honza TIC.

OK1TIC (za OK1ONA/OL1C) - 04.07.2006 13:57
Zdravím. Loučná je za humny tak i u nás panovalo prima počasí. :) ..(viz. Michal OK1VM)
Výsledek - 144MHz: cca 195000 bodů (642 QSO), 70cm: cca 93QSO a krom toho i pár kousků (cca 30-40) jeleního a pár EME QSO na 70cm ... HI :) - viz. fotky na http://ol1c.nagano.cz/foto/pd06/pd06.html
Díky všem za body a 73. Za OK1ONA/OL1C - Honza TIC.

OK1TIC - 04.07.2006 13:58
...omlouvam se za předchozí 4 zprávy. Chtěl jsem to poslat samozřejmě jen jednou. H.

Martin OK1BYR - OK1KJB - 04.07.2006 15:16
Report z Polního dne je na http://www.ok1byr.nagano.cz/ 73!! OK1BYR a díky všem za spojení ..

Pavel OK1MCS - 04.07.2006 15:51
Pěkné počasí, technika fungovala, ale slabší výsledek než v 2.subru - 576QSO, necelých 180tisíc. Více na http://www.ok1mcs.net 73! Pavel

Honza OK1COM za OK1OAB - 04.07.2006 23:34
Nizsi bandy z Klinovce v rezii OK1OAB - http://ok1oab.goo.cz 73! Honza

OL9W, Benešov, JN89JM - 05.07.2006 14:41
Ačkoli jsme původně plánovali, že opět pojedeme PD od krbu z Koňákova, nakonec Roman 2PWR zorganizoval akci do JN89JM, za což patří velký dík klukům z 2KET, konkrétně Liborovi 2PTC, kteří nám ochotně poskytli přístřeší. Kótu jsme jeli otestovat pouze na 2m a 70cm. Vše probíhalo podle očekávání, drobné poruchy (vytržený kabel k anténám, problémy s rotátorem atd.) už k tomu všemu pravidelně patří. Na 2m to pěkně chodilo na JZ. JV směr je bohužel zalesněný a převýšení cca 20m bylo znát (jen 6xYU). Celkem 590 QSO a 174k bodů. Na 70cm byl závod doprovázen silným rušením 49km západně vzdálené stanice. Trpělivost nám vydržela až do rána druhého dne, kde jsme stanici upozornili, že je u ní něco v nepořádku (mimo jiné už v UHF 05 se rušení vyskytovalo, ale nějak jsme to tehdy neřešili). Musím konstatovat, že to jsme si dovolili hodně!!! O pár minut později jsme touto stanicí upozorněni my, že je rušíme a to jak na 70cm tak dokonce na 2m. Nekonkrétně, avšak velmi nevybíravě. No bodli jsme holt do vosího hnízda. Kolem 12 hodiny následoval telefonát od jednoho z jejich operátorů, to již na naši adresu padaly sprosté nadávky a dokonce (a to už hraničí se schizofrenií a velmi narušenou sebereflexí autora), že jsme byli zaplaceni kolektivem OK2KKW, abychom je záměrně rušili. No co je moc to je moc! Nemůžu si pomoci, ale když si tak dávám věci dohromady (vypálená bouda OL7M, spor kolem vyhodnocování závodů, vykradené stanoviště OK2KKW a náš incident), tak pomalu abychom se začali obávat i o život. Snad to je jen blbá souhra náhod a chceme tomu věřit... Nebo někdo systematicky pracuje na tom, abychom raději začali chodit na houby, nebo hrát šachy??? Sedmdesátka skončila na 260 QSO a cca 68k bodech. Širší reportáž snad do konce týdne na našich stránkách http://www.ol9w.com. Díky všem za spojení, a protože se nám na Vrchovině nějak začíná líbit, tak na slyšenou ve VHFC2006 někde z JN89. VY 73! OK2MWR a OK2VYG.

Michal OM6AZ - 05.07.2006 18:47
story, fotky a videá z poľného dňa na http://www.om3khe.cq.sk/

Pavel OK1VEI - 06.07.2006 08:53
Vydařený závod bez technických problémů a jako bonus hezké počasí. Krátké info na http://www.ok1vei.com/zavody.htm Díky všem za QSO! 73! Pavel

Olda OK2ER JN99AT - 450 m n.m. - 06.07.2006 14:56
Po ukončení 2. SUBR asi ve dvou třetinách soutěže, když vítr utrhnul kabelové příchytky a koax z horní (2m) antény se zapletl do prvků spodní (70 cm) antény, což v důsledku vedlo k vylágrování převodu uvnitř rotátoru, byl rotátor odmontován a odvezen k opravě. Pouhé dva dny před PD jsme opravený rotátor pomocí 15m plošiny znovuzprovoznili, ale bohužel až po jejím odjezdu se zjistilo, že to dva měsíce předtím neodnesl pouze převod v rotátoru, ale že U - Bolt neplní zcela svou funkci a že anténa občas stojí, když rotátor stožárem otáčí i s ukazatelem azimutu. Za těchto okolností Jarda OK2VLT den před PD rezignoval na kótu 450 mnm a 2m pracoviště zůstalo neobsazeno. Protože podmínky na 2m byly dobré a stanice z S5, 9A a I chodily v síle S9+, bylo mi líto nedat jim body. :-) Zkusil jsem proto pracovat jako single OP na třech pásmech, 144, 432 a 1269 MHz, čemuž odpovídají dílčí (pásmové) výsledky.
Protože bjednané antény od DD amtek bohužel do PD nedorazily, byla na 1296 MHz pásmo nainstalována upravená TV anténa typu síto (by Plzeň) se ziskem kolem 10 dB. S pěti waty na kompromisní anténě je dasažený výsledek na 23 cm adekvátní možnému očekávání. Na 432 MHz funguje zařízení IC910, tranzistorový PA s cca 150 W na anténě, která je tvořena dvěma paralelně spojenými LP TV UHF anténami po 50 prvcích, vcelku k uspokojivě. Nebýt dvou dalších pásem, které jsem dále obsadil, mohl být bodový výsledek na třičtvrtěmetru o poznání lepší. Možná příště. :-)

Jří OK2POI - 07.07.2006 00:21
PD u OK2KJT: http://www.ok2kjt.net/index/mainpage.php

Rom@n, OK1DSA - 09.07.2006 17:55
PD 2006 z pohledu OK1KGR na http://ok1kgr.wz.cz.

Tomas OK1GTH - 09.07.2006 21:44
Komentar trochu pozdeji,pocasi na polnaku vyjimecne nadherne :) Misto 20W jsem zprovoznil neco malo pres 100W. Vysledek 210QSO a 50000 bodu odpovida memu 12 hodinovemu snazeni.Diky vsem za QSO a naslysenou se tesi Tomas OK1GTH 73!

Jiri - G5LK/P (m0ity,ok2it) - 10.07.2006 21:30
Jeste malou tresnicku na dortu. Urcite jste vsichni slyseli OK1KVK v polnim dni mladeze a zejmena pak operatorku Sasu, kterou timto zdravim a posilam slova uznani. A tady je MP3ka jak jsem jy slysel cca 850km daleko v JO02RF. A to prosim jeste predtim nez se mi podarili rozjet predzesilovace na hlavnim systemu. http://www.m0ity.eu/ok1kvk.mp3

Jiri - G5LK/P (m0ity,ok2it) - 10.07.2006 21:34
MP3 ke stahnuti je i tady..kdo chce download... http://g0kpw.f4azf.com/ok1kvk.mp3

Pavel OK2IFS za OK2KCE - 11.07.2006 05:32
Ahoj, jeste trosku neuplne informace o Polnim dnu jsou zde : http://www.ok2kce.wz.cz/Logy/2006/PD/index.htm

OK1ZIA - 11.07.2006 07:30
OK1KRQ jako obvykle posledni :-) http://ok1krq.nagano.cz/web/pd2006

Pavel OK2PPK - 11.07.2006 22:26
Závod jsem odjel s QRP vybavením, bez počítače, za ryze polních podmínek sedě na skále kousek nad Brnem. Na lepší kopec jsem se se svou FT817 ani nesnažil dostat, nedělal jsem si iluze, jak by si poradila se silnými signály, i tady jsem si užil své. Jel jsem na samotnou nijak neupravovanou FT817 (tj. 5W) a krátké (5el a 9el) antény na pásmech 144 a 432 MHz. Dobu provozu limitovala váha baterek a vybavení, které jsem dokázal na kopec na zádech vytáhnout, takže jsem jel pouze posledních 7.5 hodiny závodu. Počasí zhruba splnilo moji představu, tedy nepršelo. Ráno mě akorát štval studený vítr, jednak nebyl kompatibilní s mými kraťasy, a jednak by to chtělo třetí ruku. Pak jen co se slunce přehouplo přes hřeben, tak jsem si zas připadal jak grilované kuře. S rušením jsem počítal, je to prostě závod od závodu horší, někdy jsem měl vygumováno z východu, jindy zase ze západu. S výsledkem jsem celkem spokojený, obvzláště mě vzhledem k použitému vybavení potěšila dvě spojení kolem 700km do I na 2m a skoro 500km do DL na 70cm.

Zdeněk OK1DFC - 12.07.2006 08:43
Jirka RI už napsal vše o 144 MHz. Pár obrázků a komentář k účasti OL4A zde http://www.ol4a.org/Contests/2006/pd2006/index.html 73 DFC

Radim OK1FDR - 12.07.2006 12:46
Vicemene z legrace a bez naroku na vysledek jsem si po nekolika letech zkusil PD z QTH OK1KDT v JN79PM, v poslednich letech pretvoreneho na KV pracoviste - spis jako pokus, jestli se vubec v dnesni dobe odtamtud s prumernym ci spis podprumernym zarizenim necha neco slyset a udelat. Prijemne prekvapeni bylo, ze i pres blizkost silnych stanic typu 1RF, 1KCR apod. to bylo lepsi, nez jak jsem si to pamatoval, ani obavane ruseni z vedle stojici veze mobilniho operatora s dalsimi technologiemi prekvapive na FT897 nebylo patrne. Problem nastal az kdyz se po chvili objevil na celem pasmu pravidelne se vyskytujici sum S9++. Protoze to byl jen konstantni sum bez nejake modulace, chvili trvalo nez jsem - jako i jini - zjistil, ze jeho vyskyt se shoduje se 'seslapnutim pedalu' u OK2KGB. Vedom si toho, ze maji nadupano, ze je mam od sebe cca 16 km na primou viditelnost, ze na me strane se o odolnem prijimaci asi neda mluvit a ze me na vysledku nesejde, jsem to nechal plavat a doufal, ze to je jen muj problem. Ale i tak to prekvapive slo, nebyt tohoto sumu, dalo by se pracovat uplne bez problemu. Kdyz se pak behem noci rozsypal rotator a zustal definitivne ve smeru na jih (bohuzel z pohledu ruseni presne v tom spatnem :-), tak jsem to vicemene zabalil a presunul se na KV, kde to za danych okolnosti bylo zabavnejsi. V kazdem pripade dekuju vsem, s kterymi se QSO podarilo.73

Honza, OK1TIC - 12.07.2006 22:20
Dříve, alespoň jak mám pocit, se razil trend: "Vysílej výzvu, vysílej výzvu, vysílej výzvu, uděláš dobrý výsledek a telegraf ani nezapínej."
Dnes mám pocit, že telegraf tvoří DŮLEŽITOU součást závodu (opět cca 3-5 hodin jsme jeli CW a přínos byl znatelný).
Máte také takové zkušenosti? Nebo je stále telegraf pasé?
H.

Jirka OK1HWU - 13.07.2006 01:02
CW je hlavně pro DX spojení Honzo. Počet qso za danou dobu klesá, ale kilometry přibývají. Moje zkušenost. S pozdravem Jirka de OK1HWU/OK1OZY

Jiri - G5LK/P (m0ity,ok2it) - 13.07.2006 22:40
Re: Telegraf. Ja si myslim ze CW je nepostradatelnym druhem provozu jak na KV tak zejmena na VKV. Pokud QSO rate/h klesa, tak je zpravidla cas preladit na CW a lovit stanice. Spousta spojeni okolo a prez 1000km se odehrava prave tady a navic telegraf na VKV ma svoje kouzlo. Mikrovlny jsou kapitola sama pro sebe, tam bez CW temer neni zavod. Moje zkusenosti. Jirka

Jiri - G5LK/P (m0ity,ok2it) - 13.07.2006 22:46
A jeste bych chtel pogratulovat klukum (Derek,Jerry) z 23cm pracoviste, protoze se opravdu vytahli a presto ze nam fungoval jen jeden system 4x22el / 200W , tak vysledek je po oprave deniku tento: 142 QSO ODX: SM7DTE - 912km Points: 50384 Jeste jednou gratuluji

OL7Q, Radioklub Frýdek-Místek - 18.07.2006 07:44
Vcelku zdařilý Polní den. Více o našem snažení na Lysé hoře zde: http://www.qsl.net/ol7q . 73! Boris, OK2QW

Richard ok1sat za OK1KPA - 21.07.2006 09:15
Foto a video z Polního dne na Spálavě v Železných horách u OK1KPA (radioklub Pardubice) naleznete zde: http://www.ok1kpa.com/pd2006.htm

Jirka - 14.08.2006 12:56
Jenom male zamysleni nad polnim dnem. 1) Hned chci zduraznit ze to neni ani napadani, jen takove uvazovani...
Takze jen ak mimochodem, nerozumim proc se 3.Subregional nazyva polnim dnem, kdyz drtiva vetsina stanic OK/OL v prvni dvacitce, pouziva fixni QTH, Anteny, atd. Prijde mi to trochu nefer vuci tem kteri stavi vsechno na kopci a prakticky postavit multi-multi ani neni mozne (pokud nejedete jako G5LK/P ;-) Nic mene si myslim ze /P provoz je stale zajimavy, ale v dnesni dobe uz mene atraktivni a to prave proto, ze umisteni se /P stanic v OK/OM je v porovnani stanic fixnich nepomerne slabsi. Jeden priklad, RSGB VHF Field day tady v G je vyhlasovan jen pro /P a to: Za pouziti vyhradne baterii/generatoru a s antennimy systemy, ktere nebyly posteveny drive ne 24h pred zacatkem zavodu. Reseni u nas se mi jevi tezke, ale jako navrh bych si s prominutim dovolil zalozit kategorii /P. Nevim jak se na to divaji ostatni a budu se tesit na jakekoliv komentare. Jirka M0ITY G0KPW / OK2KYC

Jirka OK1HWU - 21.08.2006 15:08
Ahoj Jirko. Souhlasim s tebou a taky si myslim, ze tim padem by se mely omezit vykony pro ty stanice /P, ktere vyuzivaji jine zdroje energie nezli elektrinu ze site, ac by to mohl byt power generator. Navrhoval bych 100 wattu, coz je podle me slusny vykon. Pocet anten bych neomezoval. Doba pred zavodem, kdy by se mohly stavet anteny a vse ostatni by mela byt podle me libovolna. Je to dane horsim pristupem na hodne qth/p. Pro inspiraci mrkni na moji webovou stranku kterou najdes zadanim moji znacky na googlu.

Vasek OK1VVT - 23.08.2006 07:35
Ahoj Jirko, souhlasím s tím, že název Polní den, již dávno ztratil na svém významu. A i když se naše kolektivka (OL4N, OK1ORA) již leta stále vydává na kopec Loučná, kde vše stavíme, pak si myslím, že naše výsledky nejsou špatné. Používáme nejen jeden sysém, ale pouze jednu anténu pro každé pásmo a celkem se nám daří se dostávat do první desítky. Samozřejmě, že se zdá, že stanice s fixním QTH jsou ve velké výhodě. Ale sám jsem byl mnohokrát pomáhat klukům z OL4A na Lesné, kde v podstatě tráví více než polovinu všech víkendů, kdy na krušných horách neleží sníh. Bohužel mi prostě tolik času nemáme a tak závodu věnujeme "pouze" tu přípravu týden před závodem a proto prostě lepší výsledek už asi dosáhnout nemůžeme. Myslím si, že pro stanice se zájmem o QRP provoz z přechodného stanoviště je tu dnes již 24 hodinový QRP závod. (Taktně přecházím to, že přesto, že je to QRP závod, najdu na pásmu stanice které mi burácí z každého směru) Zde je možnost realizace pro každého kdo má o podobný provoz zájem. A i když si sám také umím představit kategorii, která by nám svými pravidly výrazně pomohla (Single Yagi, Signle PA), pak prostě musím smeknout před prací těch, kteří dokážou postavit monstra jako OL2R, OL4A a podobně. Řešení tedy podle mě není v omezení stanic při 3. subregionálním závodě, protože tak naše stanice poškodíme ve světovém hodnocení, ale pokud bude zájem, rozšíření počtu závodu o ty s podmínkami /p a QRP. 73! Vašek OK1VVT

Jirka OK1HWU - 24.08.2006 11:36
Ahoj Vasku a Jirko, jak jsi Vasku navrhoval, taky bych byl pro QRP VHF zavod, tj. zavod do 10 wattu jenom na 2 metru a to zcela v jinem casovem udobi. Vyhradil bych na to jiny weekend nezli ten na ktery je to stanovene ted a poradne bych to dal ve znamost aby byla ucast co nejvetsi. Otazka je ktery weekend by to mohl byt. Nicmene, pak by se tam nemely objevovat stanice, ktere by mely na nasem radiu signal 20db pres S9. Co se tyce kluku na Lesne a OL2R, to co delaji je obrovsky kus prace, techniky, proste vytvorili neco co nema ani ve svete moc obdoby. Maji take patricne vysledky a ja jim fandim, jako asi mnoho lidi.

Jiri - M0ITY / G0KPW - 24.08.2006 21:36
Zdravim kluci, jsem rad ze mate podobne nazory a o zruseni multi-multi se tady opravdu diskutovat neda. Diky nic mam vzdy radost z toho ze se na 2m ci 70cm podari G - OK spojeni a to vzdy potesi,i kdyz s OL4A apod. se to stava konzumni zalezitost protoze jsou lehce a krasne pracovatelna stanice, coz myslim jen v dobrem. Ale bylo by hezke treba videt kategorii 3.subr single / multi, /P, provoz bateri ci generator. Posilam mnoho pozdravu jeste z G, zitra uz jizda prez kanal a do OK a na slysenou v zavode. Jirka

Jirka OK1HWU - 25.08.2006 18:00
Jirko, kluci z OL4A/OK1KIM jsou moc sikovni. Ono ukocirovat takove antenni a vykonove systemy chce vic nez vysokou skolu. Navic maji vynikajici QTH tak jim to chodi. A nejsou uz zdaleka sami. Na qrp zavod by to chtelo svuj vlastni termin a to takovy, aby nekolidoval s jinym, vetsim zavodem. A chtelo by to zorganizovat tak, aby o tom vedelo co nejvic amateru v cele evrope kvuli hojne ucasti. Jinak stastnou cestu do OK.

Jirka, OK1RI - 26.08.2006 10:30
Děkujeme za vlídná slova...... a.d.VHF06 - máme smutnou zprávu - ZČE se rozhodlo dělat udržbu VN linky a vylepili FERMAN že ve dnech 31.8.-3.9. v době od 7-16hod nepůjde elektřina. VHF je nějak začarovaný vloni byl DM0TUD se šumem 20dB pře devítku, letos zase elektřina, ach jo...
Jirka

Jirka OK1HWU - 26.08.2006 20:18
Jirko OK1RI, tak alespon agregat a jeden nebo dva konce. Vzdyt by nejaky lepsi agregat mohl alespon 1 lin. amp utahnout ne? Zkuste to nejak zaridit. Antenama tocit stejne nemusite, mate systemy do vsech smeru. Tak jenom elektrinu na radia a nejakej notebook a hotovo. Drzim palce. Neverim ze by se pri takove vybave nenaslo trochu tech 220V. Jirka

Tommy OK2PNQ - 01.09.2006 11:25
Panove, dekuji za rychle vyhodnoceni PD. Odevzdaval jsem za OK2VNQ denik, tak jsem se dival na chyby a neni mi jasne todle: v EDI muzete na 2m najit: 060701;2106;OE8GVK/3;1;59;060;59;213;;JN88GR;157;;;; v chybach je todle: OE8GVK/3 Chyba v reportu - RX 59 TX 9 -157
vysvetli mi to nekdo?

Radim OK1FDR - 01.09.2006 11:48
Tommy, vysvetlim :-) Tu "chybu" mame zrejme vsichni, kdo jsme delali OE8GVK/3, a vsichni jsme tak prisli tu o mene tu o vice bodu jako vysledek strojoveho vyhodnoceni logu. Protoze OE8GVK/3 ocividne mel ve svem logu vsechny odeslane RST spatne, chybela mu prvni cifra ...

Tommy OK2PNQ - 02.09.2006 11:17
Diky Radime, kdyz na to kouknu do vice deniku, tak je to pochopitelne, napoprve jsem si nevsiml, ze byl i jeho log pouzit jako check.

Jméno:

Text z obrázku:

Komentář: